1 år.:)

Idag har jag haft mitt körkort i ett helt år. Så vid den här tiden för exakt ett år sedan var jag helt skakis i benen och lealös (troligtvis även totalt borta i huvudet men det minns jag inget av) efter att ha kört upp och fått godkännandet. Så nu är det bara ett år kvar tills min "prövotid" går ut och jag kan börja köra olagligt utan att vara rädd för att mista kortet... Skojar bara, jag är ingen galen bilförare och bryter inte mot några lagar. Jag är en laglydig medborgare.

   Har idag varit och fikat hos Jessica och hjälpt henne att slå in lite julklappar. Fikat bestod av te och chokladbollar vilket var mycket gott (och inte det minsta nyttigt). Sedan blev det Maxi där jag trängdes med människor som var högröda i ansiktet och som släpade runt sina överfyllda varuvagnar i butiken med skrikande ungar i släptåg (och även surmulna partners som såg ut att önska sig iväg långt därifrån) och kilometerlånga inköpsistor. Tack gode gud för att jag än så länge slipper den sortens julhandel och bara behöver koncentrera mig på att hitta julklappar till alla nära och kära. det är nog så svårt det kan jag lova och det finns nog många som håller med mig.

   Tur med Frida på Ofelia idag när jag red Lady. Gick ganska bra förutom att jag trodde Frida skulle dö redan efter att bara ha mockat halva Ofelias box. Hoppas hostan snart försvinner så hon kan andas normalt. Aldrig kul att vara sjuk men jag tycker faktiskt att det känns värre när ens bästa kompis är det. Fick julklappar av Evelina (som hon inte behövt köpa) men de ska sparas till julafton. Även Pingu fick en julklapp av henne så nu är hans jullycka gjord. eller åtminstone så blir den det på julafton då han får presenten.

   Nu blir det julklappsinslagning med julmusik i bakgrunden. Bästa jullåten är utan tvekan Mer Jul med Adolphson och Falk.
   "Jag är en lugn person med takt och ton, måttfull och balanserad. Jag är tyst och still och det ska mycket till innan jag blir exalterad. Men jag har en last som håller mig fast i ett järngrepp varje vinter när året är slut och snön ligger djup och slädarnas medar slinter..."

   Ge mig en snöig jul tack tomten. Det enda jag önskar mig just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback