Bland billiga bacardi och langa sandstrander

For sex dagar sedan anlande jag och Hanna till Puert del Rosario, huvudstaden pa Fuerteventura. Mkt varmt var forsta intrycket men det var ganska skont. Efter att ha tillbringat ett och ett halft dygn pa resande fot sa var det skont att satta sig i Johans bil och aka hem till dem. Efter en dusch och god pizza som Johan bjod oss pa sa borjade vi kanna oss som manniskor igen.
    Pa kvallen nar det var dags att sova sa somnade bade Hanna och jag sa fort vi la huvudet pa kudden...

Tre dagar senare flyttade vi in i en lagenhet pa Stella, hotellet dar vi har fatt jobb. Lite sunkigt kke och vi har funnit en kackerlacka hitills men helt accebtabelt anda. Speciellt som vi fick veta att vi bodde mkt battre an alla andra som jobbar har, de trangs ihop i en liten lagenhet medan jag och Hanna har en relativt stor for oss sjalva. Tackar Paula och Edy for det.

Idag har vi traffat var chef, i restaurangen dar vi ska jobba. Riktigt trevlig och som tur ar kan han engelska. Puh. De som pratar spanska prtar sa fort att man inte hanger med. Har ocksa hamtat ut vara klader och ikladda dem ser vi ut som tva mattanter. Sexigt varre... haha.

Uppdaterar snart igen forhoppningsvis men det ar dyrt att anvanda internet och jag ar snal.

Till alla er dar hemma: Saknar er och tanker pa er i kylan. Hemma hos er alltsa inte har..;)


Kommentarer
Postat av: Maria Gustafsson

Skönt att ni har det så härligt, längtar efter dig.
Ha det så kul & ta det lugnt med drinkarna.
Älskar dig.

Puss & kram
Mammsen

2006-11-09 @ 18:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback