Forkylning och en flackig handduk

I morse markte jag att min forkylning blivit annu varre.. Jag snorvlar och nyser om vartannat och det ar omojligt att sova bra, vaknar titt som tatt av att jag inte kan andas ordentligt... Det roliga ar att jag kommer aka pa en ny forkylning sa fort jag kommer hem eftersom det blir en sadan omstallning med klimatet. Kanns valdigt (inte) bra att vara forkyld i typ tva manader pa raken...

   Idag har jag varit ledig och ar aven ledig i morgon. har varit och handlat pa SPAR i Morro Jable vilket visade sig vara lite likt ICA Maxi hemma med diverse varor for hushallet och riktig MAT! Vi trodde inte ens att det existerade nagan annan stanns an pa restaurangerna har omkring men oj sa fel vi hade. Utbudet vi funnits hitills har mest bestatt av godis och alkohol sa det kandes som om man kom till himmelriket.. hehe. Inte for att vi lagar nagan mat hemma, det blir mest mackor men om vi vill kan vi ju. Fast det ar ganska lyxigt att kunna ata tva mal mat gratis om dagen pa jobbet. Ingen nyttig kost kanske men den ar god for det mesta.

   Nar jag fyllde ar hade personalen fixat i ordning jattefint till kvallen, bara for min skull (Hanna hade skvallrat..) och jag blev bjuden till ett dukat bord med en tarta och sa fick jag champange att dricka till..:) Da blev jag glad och rord med tanke pa att jag bara jobbat en vecka...

Har idag aven tvattat och har kommit fram till den slutsatsatsen att vi hadanefter bara anvander en av de fyra maskinerna eftersom de andra flackar ner vara klader... Inte jattekul med rostflackar pa de plagg man slangt i maskinen for att fa rena... Men de luktar gott i alla fall och det ar ju nagot positivt.

   Nu raknar jag dagarna tills hemresan ska ske. Det ar visserligen kul har och jag langtar inte hem jattemycket men det ska bli skont att komma hemm till sitt eget rum, sin egen sang och till familjen ocksa (faktiskt!) och alla djuren. Borta bra men hemma bast.

Hasta luego!

p.s Nar vi var och handlade idag sa hittade vi WASA KNACKEBROD vilket vi naturligtvis var tvugna att kopa.d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback