Fartkameror är visst farliga

Inte för att jag visste det... Men det visste visst den person som körde framför mig när jag var på väg från Vadstena till Motala i eftermiddags för att jobba. Alla som kört den sträckan på senaste tiden vet kanske att det numera finns hastighetskameror uppsatta på den sträckan. Om inte annat så förstår ju alla förare där när det finns skyltar uppsatta som förvarnar om dem (helt idiotiskt tycker jag, låt kamerorna stå där utan förvarning så folk får lära sig en läxa om de åker för fort!). 
   Ja i alla fall så fick jag krypa fram i 75-80 på en 90 väg ett bra tag. Varför körde du inte om då puckobrud?, frågar ni er säkert och på den frågan kan jag svara: Det är inte så frestande att försöka sig på att köra om när det kommer möte, det regnar och föraren framför hela tiden ökar farten, minskar farten, ökar farten, minskar.. ja ni fattar!?

   Så tydligen är fartkameror farliga och i och med det kan man inte hålla den korrekta hastigheten någonstanns. Även om jag har klarat mig när jag kört i 90 förbi en kamera på en 90 väg. Ännu roligare fick jag när kamerasträckan var slut och gubben framför förstod det. Då drog han minnsan iväg i säkert 80-90 på en 70 väg... Det finns mkt konstigt folk där ute.

   För övrigt åt jag idag en tacotallrik stor som ett hus för ca fyra timmar sedan och det känns fortfarande som jag inte kommer behöva äta på en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback