Fikabröd

Jag är så otroligt sugen på fikabröd just nu. Har tvingat pappa att köpa med sig när han varit på banken. Kaffe och en god bulle.. MUMS! Känner att jag faktiskt kan unna mig det nu när vi snart åker. Kommer ändå inte våga äta så mkt mat i början pga rädsla för magsjuka så jag kan lika gärna äta upp mig lute här hemma... haha

Förövrigt så har jag varit ute och ridit på förmiddagen. Blev paddocken där det blåste full storm och hästen Kolan var lite halvgalen. Inga bakutsparkar idag men lite hopp hit och dit och en ynklig spark mot skänkeln när jag skulle sätta igång henne. Fattar inte varför hon håller på som hon gör, inget fel på sadeln och hon verkar inte ha ont i kroppen. Blir nog inget köp iaf för det är inte så kul att lägga ut pengar på en häst som beter sig så dumt när man rider ut i trafiken samt kanske inte ens håller. Och speciellt inte när hon är hela 15 år då borde hon kommit över det stadiet. Kunde ha överseende med det om hon var fem sex men nu...

Har dock span på en annan häst som jag börjar tycka om mer och mer. Bara fyra år och kan i stort sett ingenting men då kan man i gengäld forma henne till det man vill. Söt och mysig är hon iaf och tillgiven. Kan nog bli en riktigt trevlig liten häst om man lägger ner jobb på henne. Tyvärr gör hennes ägare inte det utan bryr sig inte så mkt om henne...

    Jag önskar bara att vi fick köpa Tårtan. Efter över fyra år ihop så känner vi varandra och hon har utvecklats så himla mkt under dessa år. Känns orättvist att vi inte får behålla henne då eller åtminstone en chans att köpa henne för en vettig summa. Men men inget att göra åt. Underbar är hon iaf även om hon knasar sig ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback