Gudrun den andra är på ingång

Eller så kanske hon redan är här? Jaja det blåser fruktansvärt mycket ute just nu och ibland känns det som om alla fönster ska blåsa in. Undrar just hur det kommer se ut i morgon bitti... Troligtvis är alla löv borta från träden och så ligger det grenar i hela våran trädgård. Så är det när hösten kommer. Sedan försvinner strömmen och jag får förflytta min sovplats till vardagsrummet där vi har öppna spisen för annars fryser jag ihjäl nere  imin "källarhåla". Låter mysigare än vad det är för jag breder hellre ut mig i min egen säng än vrider och vänder på mig i hörnsoffan. Annars är eld och öppna spisar mysigt (men jag är ingen pyroman så jag tycker bara om måttliga brasor som är kontrollerade och inte övertända byggnader..).

   Måste verkligen börja packa i morgon. Annars får jag åka med bara mitt pass i handen och spendera sex och en halv vecka med att tigga kläder av Hanna vilket jag helst vill slippa. Känns liksom bättre att bära sina egna kläder.

   Det ska bli så fruktansvärt underbart, härligt skönt att slippa Jonna under dessa veckor. Lillasyster går mig just nu på nerverna och jag har lust att strypa henne långsamt. Det´ska jag inte göra men hon är pisstråkig just nu. och jag blir galen på alla som hela tiden säger att det är åldern, Jonna är ju sån osv. Ursäkta uttrycket men det ger jag blanka fan i. Hon är fortfarande jobbig och riktigt elak. Sedan spelar det mindre roll vad allt detta beror på. Tänk om man hade råd att flytta hemifrån permanent. Åh vad underbart det vore. 

   Film nu även om jag helst hade krupit ner i sängen. Fattar inte varför jag är så trött jämt. Men det kanske har att göra med att jag idag (och många andra dagar) gick upp typ vid sex för att morgonfodra hästarna. Och sen är jag mer en morgonmänniska än en kvällsmänniska. Fast ibland vore det skönt om det var tvärtom.

Kommentarer
Postat av: pia

Hej!! Nej jag tror inte det är samma stam, tyvärr. Men jag kan iallafall säga att Patric är jättekul och söt :) Trots sin storlek tycker jag att han är lättriden, dock seg ibland. Det var ingen ung häst du hade om den nu är din :) hela 23 år!!! Kul ändå att du lämnade litet spår efter dig ;) Ha det!

Postat av: sofia

Nej men gud vad tråkigt :( Och ni hade den ju ändå mycket längre, då känns hästen verkligen som ens egen, det är tom längre än vad jag haft min häst, vågar inte tänka på hur det skulle kännas om någon bara kom o tog honom ifrån mig :(

2006-10-28 @ 09:51:39
URL: http://soffipoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback