Visa ord

Såg idag på ett program som gick på Disney Channel (jag vet tönt varning men det finns inte så mycket annats att titta på runt sextiden på kvällarna..) 
   Det handlade om en tjej som ville visa en klännig hon designat på en modevisning. Dock så fick hon inte det eftersom hon inte var tillräckligt lån eller smal. Hon var liksom mer som många andra. Kurvig helt enkelt.
Här följer citatet som en kvinna sa när hon försökte övertala tjejen att ändå visa klänningen:
   "Det där kanske är den "rätta" kroppsmodellen men det är definitivt inte den enda." (Och pekade på en lång mager fotomodellsmänniska). Det tyckte jag var väldigt bra sagt. Cred till manusmänniskan. För även om inte all ser likadana ut så gör det ingenting. Det finns många olika modeller bland oss människor och även om vi är korta, långa, smala, tjocka eller något så är vi alla vackra. det gäller bara att vi tar fram den sidan av oss och försöker se oss själva som de vackra människorna. Det kan vara svårt och jag behöver själv kämpqa med det. men innerst inne är nog jag också vacker.


Kommentarer
Postat av: sofia

är det pingu ( den bruna hästen) som är shettisen? jag har alltid velat haft en, de är så underbara, både till utseendet och personligheten. (: nej, har bara haft marabou och foderhästen, innan dess har jag bara levt på ridskolehästarna ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback