Lasange

Nu har jag försökt ta tag i mitt liv och bli en hälsomänniska. Igår inhandlades keso att ha på mackan (som är ett grovt fullkorns/fiber bröd), paprika samt morötter att gnaga på när sötsuget anfaller.
   Känner mig riktigt duktig men vi får väl se om det ger några resultat. Tyvärr känner jag mig själv så väl att jag måste erkänna att jag oftas faller i fällan efter ett par dagar av hälsosamt ätande....:( 
  
   Har dock redan sumpat lunchen. Var inne på banken och betalade in pengar till kräftskivan (som infaller så sent som i oktober..) och passade på att handla lunch på Mima. Blev fruktansvärt sugen på Lasange och stod länge och velade mellan viktväktarnas eller karins.... Det blev det senare alternativet. Tyvärr. Säkert 2 miljoner kalorier men va fan. När jag ska äta Lasange vill jag åt köttfärsen och viktväktarnas var ju vegetariskt... Inte för att jag har något emot vegetarisk mat men idag ville jag hellre sätta tänderna i en portion innehållande kött och inte broccolli eller vad de nu fyllt ut den med.

   Angående morötterna. Om jag mer eller mindre glömmer bort att de finns som så många gånger förut och gula trådar börjar växa ut från dem så är det ingen större katastrof. Mina fyrbenta pärlor till hästar knaprar gärna i sig dem och likaså övermogna bananer.. Ibland ska man ha tur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback