Dessa sjuåringar

Barn #1: - Sarah har du någon kille?
Jag:         - Noep det har jag inte.
Barn #2: - Är du inte kär i någon då?
Jag:         - Nej inte det heller.
Barn #1: - Jamen lite förälskad är du väl?
Jag:         - Nej jag är inte förälskad.
Barn # 2: - Jag trodde du var sambo.
Jag:          - Ehh...
Barn # 2:  - Och hade barn.

(Skakar på huvudet och flyr ut ur rummet innan de fortsätter spekulera om mitt privatliv.)

Kortfattad så har jag kommit fram till detta: Är man "vuxen" (mao jobbar) så ska man ha sambo. Man ska ha barn. I alla fall enligt sjuåringar (ja lekisbarnen också för den delen). Dessa samtal uppstår nämligen inte bara någon gång då och då.
Nej. Fyra-fem gånger per arbetspass.

Minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback