Finnes: ev. blivande fru åt gårdsägare

Igår kväll såg jag för första gången någonsin programmet "Bonde söker fru". Tydligen var det näst sista avsnittet också så jag kom väl in bra i det, slut på det innan man blir "beroende" och lagom till att allt tjaffs slutar så att man slipper irritera sig på befängda människor.

   Jag tycker sådan här program är löjliga faktiskt. Likaså "Ensam mamma söker", "Farmen" (på den gamla goda tiden det begav sig) och liknande program. Jag erkänner att jag ofta sitter bänkad framför "Du är vad du äter" fast jag egentligen tycker att det är ett skitprogram men ibland är det skönt att få tänka att "så där illa lever inte jag i alla fall". Dessutom är jag inte ett stort fan av Anna Skipper utan sitter mest och stör mig på alla hennes kosttillsott, pulverdrinkar osv. Det finns inte något naturligt i att äta en frukost bestäende av en proteindrink.

   Frukosten är ju den bästa måltiden på hela dagen, den ska man sitta och njuta av, äta i lugn och ro. Sen att man naturligtvis bör välja nyttiga produkter är ju en sak. Men det är faktiskt gott med grovt, fullkornsrikt bröd, grönsaker och en frukt.

   Men för att återgå till de här "para-ihop-ett-udda-gäng-människor-spela-ut-dem-mot-varandra-såra-så-många-ni-kan-och-förlöjliga-så-många-deltagare-ni-har-möjlighet-till" - program så tycker jag att de kan lägga ner. Det är inte schysst att utnyttja folks känslor för att få upp tittarsiffrorna och det är absolut inte okej att göra det i TV.

   Fast förresten det kanske skulle vara en idé. Min dröm är att en dag ha en egen gård, med mysigt stall, stora marker och ett träpanelsprytt hus med veranda, stor trädgård, milslånga ridvägar och en sjö på behagligt avstånd.
   Såhär kommer annonsen för mig själv, tror jag tjänar mer på att gifta in mig i en gård än att köpa en själv för risken är att jag blir ruinerad.

"Finnes: Ung kvinna av den utmärkta årgången -87. Hjälpsam och trevlig slitvarg som nästan alltid går runt med ett leende på läpparna förutom när hon blir arg. Då gäller det att hålla sig undan och låta henne lugna ner sig i lugn och ro. Annars kan det hända en olycka.
   Hon är även envis som synden och hon har alltid rätt även om hon har fel. Hennes namn betyder även Härskarrinna och bara det ger en förklaring till hennes dominanta hållning. Dessutom är hon Skorpinion vilket inte gör det hela mycket bättre. Men de hon bryr sig om och älskar kan hon gå i döden för. Hon skyr inga som helst medel för att hämnas om någon gjort hennes vänner illa.
   Hästar och stallarbete är hennes passion, sätt en dynggrep i händerna på henne och visa vart resten av mockningsredskapen står så har du gjort henne lyckligare än du någonsin kunde gjort  med hjälp av rosor och champange. Toppar du dessutom det med att be henne rykta och rida fem skitiga hästar så är det bara att plocka fram fracken och ringa prästen för då går hon absolut med på att gifta sig med dig.

Sökes: Man född från -83 till -88. Behöver inte älska hästarna men måste acceptera dem som familjemedlemar samt hjälpa till med vissa sysslor i stallet. Ett stort plus vore det naturligtvis om du som man också hade hästintresset men som sagt så är det inte nödvändigt.
   Du måste även vara en smula pedant, huset ska vara välstädat för att hålla kvinnan på gott humör.
   Du ska vara omtänksam, trevlig, tolerant och älska kvinnan i fråga. Ett stort krav är att du inte är otrogen. Då tar det hus-i-helvete och du kommer springa därifrån med fan själv i hälarna.
   Dessutom ska du vara öppen för olika och nya maträtter och inte hänga fast vid de gamla vanliga bara för att de är så enkla att göra.
Du ska tycka det är viktigt med traditioner. Julen är självklart det största på hela året och granen ska in och kläs även om ni så skulle vara borta hos släkten hela julveckan. Utomlands går det inte att åka över jul så bered dig på att fira varenda en av era jular tillsammans i Sverige och tillsammans med Kalle Anka.

P.S Mannen måste äga stor gård eller vara beredd att köpa en sådan (perfekt) tillsammans med kvinnan. Det är det viktigaste av allt. D.S

Så, det borde väl inte vara så svårt att hitta någon som uppfyller dessa kriterier?




Jag hoppas alla förstår att det är ett skämt, med en uns av sanning.

Kommentarer
Postat av: annika

jaa det är ett riktigt bra barn program =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback