Lugna puckar

Idag var det inte speciellt mycket att göra på jobbet. Ganska skönt faktiskt med tanke på att jag var på julbord/glöggkväll/vindrickarkväll igår och kom hem runt tolv på natten. Inte bakis, så mycket drack jag inte men trött som fasen.

    Dagen var bra. Jag hann med allt jag skulle i en bra takt, det drösade inte in femhundraelva kunder på samma gång och jag var inte ett dugg stressad. Blev dock lite smånervös när en ljuslykta tog eld (jaja den var tänd som vanligt först men sen flammade det upp en rejäl brasa). Som tur var klarade sig allt annat från att börja brinna men efter att ha blåst ut ljuset/elden (höll på att bli av med mina ögonbryn och ögonfransar) så var jag tvungen att springa ut med den rykande lyktan för att inte brandlarmet skulle gå igång.

Var försiktiga när ni myser med ljus säger jag bara, ha en vattenhink nära till hands.

  
Kvällen blir lugn och sängen får välkomna mig tidigt för jag måste vara uppe tidigttidigttidigt i stallet i morgon bitti för annars hinner jag inte med allt jag ska göra. Jobba mellan tolv och fyra och fyra till sex. yesyes - jag har ett liv litegrann!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, oj 153 var inte mycket det! Nu känner jag mig lite mer tillfredsställs ;)

2007-12-16 @ 17:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback