Skål och lögnen fram!

I morgon kommer många människor ljuga. Eller kanske inte ljuga direkt eftersom de flesta är övertygade om att de talar sanning på sätt och vis. Ännu mer övertygade efter en flaska vin och några glas billig "champange" och kanske några hemmablandade drinkar med bacardi razz och tranbärsjuice (utan melon för det är alltid något man glömmer när man vill att allting ska vara perfekt).

N y å r s l ö f t e n.

Ni vet, när man säger att man ska gå ner tio kilo innan sommaren, sluta röka, skaffa ett jobb (liv?) och gå en promenad varje morgon innan frukost.

U n g e f ä r.

För det bli aldrig så. Okej det finns en del människor som säkert lyckas uppnå sina mål, som är målmedvetna och har karaktär nog att säga nej till godisskålen som ställs fram på bordet varje onsdag-torsdag och som ratar ciggen som bjuds utanför Hugos i stan sent i natten.

E l l e r  h u r?

Jag ratar ciggen, det kan jag garantera. Det är äckligt att röka, det ser för jävligt ut när folk går runt med sina tända cigaretter och jag håller på att kräkas av ciggaretlukten. Jag har aldrig provat och kommer inte att göra det - jag ser ingen anledning till varför jag skulle dö i förtid och slösa pengar på giftpinnar. Faktiskt.
   Ett nyårslöfte för min del där. Jag lovar att jag inte ska börja röka.

Men allt annat. Enda chansen till att jag skulle lyckas gå ner tio kilo är om jag drabbades av en långvarig vinterkräksjuka som varade sisådär två månader. Alternativt att jag blir kidnappad och inslängd i en garderob där jag endast får vatten och bröd två gånger om dagen och resten av tiden bara får gnaga på de malätna plaggen som hänger i garderoben.
   Med andra ord - inte så troligt att det händer.

Skaffa mig ett jobb. Ja det behöver jag. Jag har tre jobb för tillfället som jag periodvis far i mellan som en tätting för att hinna med. Jag behöver skaffa mig ett heltidsjobb på ett ställe så att jag slipper drabbas av hjärtattack eller blödande magsår innan år 2008 är slut.
   Och så att jag kan flytta hemifrån, det är något jag verkligen, verkligen, verkligen behöver och vill.
Fast även om jag söker femhundraelva jobb kommer nog inget av dem vara en fast, heltidsanställning utan bara kortare timvikariat, om jag nu överhuvudtaget får något.
   Jag lovar som nyårslöfte att jag ska försöka men det är definitivt ingen garanti för att jag kommer lyckas.

M i n a  n y å r s l ö f t e n:

- Inte börja röka
- Försöka skaffa mig ett jobb

De kan jag hålla. det vet jag faktiskt.
   


Kommentarer
Postat av: Carina

För att lyckas måste man våga!!!
Fixa en lya. Fukar det inte kan du ju alltid flytta hem. Om man ska vänta på allt, så kommer man inte någon vart ;0)
Ta för dig!!
Gott Nytt År!!
(mitt nyårslöfte är att jag ska sluta oroa mig för min framtid, då den definitivt inte blir bättre av att oroa sig)
Lev i dag, i morgon kan det vara försent!!!
Kram Carina

2007-12-30 @ 23:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback