Idag ska det ske

Jag ska skjutsa in lillebror till hans handbollsträning till fem och samtidigt passa på att "skriva in mig" på nJoys gym i simhallen. Okej det var visst lite konstigheter på gång där, verksamheten skulle överlåtas till kommunen eller något sådant men träna går det att göra i alla fall. Och det var ett bra gym åtminstone när jag tränade där förra året under en kort period.
   Annars har dagens träning hitills bestått av en halvtimmes promenad samt en kort ridtur på häst med alltför mycket överskottsenergi. Hopp och studs mest hela tiden så nu vill jag att paddocken ska bli mjuk så man kan rida igenom Lady gummsan ordentligt utan att vara rädd för att hon sticker när man ligger med näsan i backen... För risken är ganska stor att man flyger av. Nävars riktigt så illa är det inte men jag är inte så frestat att rida i galopp över fälten (de enda ställena man kan rida på nu när underlaget är som det är) eftersom risken finns att hästkraken ser det som ett tecken på frihet och springer fortare än vinden, utan broms och med ett antal luftsprång på vägen. Vi får se hur det går på lördag eftersom jag har henne då igen. Funderar starkt på att longera henne ordentligt innan ridningen så att hon kanske kan bli lite lugnare i alla fall.

Nu ska jag gräva fram träningskläderna ur sin undanskymda vrå. De har inte blivit använda på den senaste tiden direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback