Kändisskapets baksida

Åt nyss lunch med mamma, pappa och lillebror (lillasyster har flytt till ÖDEshög av alla ställen) och kom då in på ämnet konstnärer. Det verkar som om de flesta konstnärer blir erkända först efter sin död såsom Picasso, Monet osv. Sedan kom jag på att en konstnär som jag gillar kanske blev erkänd före sin död (Carl Larsson för er som vill veta) och frågade om det var så.
Mamma besvarar frågan: "Ja han bler erkänd under sin död."
    Frågan jag då ställer mig är hur man gör för att bli erkänd under sin död och inte före eller efter... (Tilläggas kan att det blev ett asgarv runt hela köksbordet inkl. från mamma när hon kom på vad hon sagt.)

Nu ska jag och hundarna gå promenad i det kalla vädret. Sedan kan jag slappa resten av dagen med gott samvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback