På rundtur i Motala

Idag har jag och Matilda fart runt i många delar av Motala. Först åkte jag och hämtade henne på jobbet och sedan styrde vi (eller jag styrde bilen) kosan mot Skattemyndigheten. Vad gjorde vi där månntro? Jo vi fixade papper som bevisade att jag var jag och Matilda var Matilda, alltså personbevis. Det var man nämligen tvugna att bifoga med ansökan till matte C kursen. Jag ska läsa på helfart (100 %) eftersom jag inte har något annat än deltidsjobb och Matilda ska troligtvis läsa på halvart eftersom hon jobbar fullt samtidigt. Detta kommer visserligen jämna ut sig på slutet eftersom jag inte lär klara av kursen första gången jag läser den. Ska dock begrava näsan i matteboken och plugga VARJE dag samt ha pluggkvällar med Matilda (och tät telefonkontakt med ngt mattesnille) men det känns som om det kommer gå åt skogen ändå.

Nej nu ska jag ringa och prata om fredagens jobb med personen jag ska jobba med..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback