Uschaan

Satt barnvakt igår och efter att ha utfodrat ungarna (och mig själv) så började jag känna mig lite illamående. Åt väl för mycket tänkte jag, även om det bara var en portion morotssoppa med medelhavsinspirerad matyoughurt till. Jaja, tog mig till Östensons för att inhandla bröd, frukt och mjölk som mamma bad mig om. Väl framme vid kassan ökade illamåendet i styrka så jag blev lite halvborta ett tag. Skulle slänga upp korgen på hyllan där man plockar upp varorna från för att ställa dem på varubandet.  Lyckades då haka i en hylla där det stod tugummi på och drog hela den i golvet. Det är sådant som nog bara jag lyckas med.
   Kravlade runt på golvet och samlade ihop alla tuggummiförpackningar och gav dem till kassörskan (hyllan fick de banne mig sätta på plats själva....) och tog mig äntligen ut till bilen.

   Väl hemma (var hemma vid sjutiden) slängde jag mig i sängen. Tänkte att illamåendet kanske skulle gå över då. Icke sa nicke och efter att ha slumrat till ett tag var jag tvungen att slänga mig upp ur sängen och ut på toaletten för att kräkas. Så fortsatte natten och nu sitter jag här och känner mig allmänt svag och orkesslös. Fick troligtvis en sväng av matförgiftning (vilket jag inte tror jag råkat ut för förut) och jag hoppas verkligen att "mina" barnvaktsbarn slapp det. Förhoppningsvis gjorde de det i alla fall. Stackars dem annars, eller speciellt stackars deras föräldrar...

Nu blir det film att slappa framför.

Tilläggas kan att jag blev inringd till intervju för ett sommarjobb/extrajobb (redan nu) till på torsdag. Yesyesyes!! Hoppas jag får jobbet bara, jobbade där förra sommaren men den här gången rör det sig så att säga om en befodran. hehe. Jag klättrar på karriärsstegen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback