Busfrö

Idag har jag och Lady busat  i paddocken. Eller mest Lady, jag stod i mitten av volten och försökte få henne att lugna ner sig. Men nej det gick inte i första taget för Lady var bara tvungen att springa av sig den värsta överskottsenergin först. Det fanns ganska mycket av den kan tilläggas så det var bara att vänta ut henne. Galopp, bock, hopp och pip (ja hon lät ungefär som en pipleksak ibland) och efter ca 20 minuter började hon lyssna på mig.
   Även om början gick mindre bra så måste jag säga att hon skötte sig riktigt bra på slutet. Hon är verkligen ombytlig den lilla tösen...

   Nu blir det duschen och sedan barnvaktsjobb. Damn vad jag kommer att vara rik om ett tag såsom jag jobbar. Synd bara att de flesta pengarna kommer gå åt till en häst om vi hittar någon..;) Skojar bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback