Dagens fråga

Vad gör dig lycklig?
   Blir du lycklig av att träffa någon du tycker om, när du lyckats med något du kämpat för, när du hittar drömjeansen till reaspris eller när du änligen blir frisk från den där nedrans förkylningen du har dragits med i nästan två veckors tid?

Själv blir jag glad och lycklig av många saker. Små saker som att gå upp tidigt på morgonen (när jag väl kommer upp ur sängen inser jag alltid att man alltid ska ta tillvara på mornarna för de är underbara) och äta frukost i lugn och ro innan resten av familjen vaknar till liv. Man sitter där med en kopp kaffe eller te, läser tidningen och äter sitt rostbröd med honung. Härligt!
   Blir även lycklig av att lägga ner tid och arbete på hästarna och se resultat av allt jobb. Då känner man att man har åstakommit något.
   Lyckligast av allt blir jag av att träffa mina underbara vänner och min underbara familj. De är de viktigaste av alla i mitt liv. Utan dem vore livet ingenting. Tack för att ni finns.

Nej nu ska jag göra mig själv lycklig. Städa och göra fint. Inget kul under själva städandet kanske men när allt är klart så får man en känsla av lugn. Och lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback