Känns vemodigt

I morgon flyttar Evelina och Ofelia till MORF. Känns tråkigt. Hon ringde till mig igår och berättade och jag förstår varför. Det är inte kul att i stort sett jämt vara ensam ute i stallet och inte ha några jämnåriga att rida tillsammans med. Men det kommer bli tomt, hon har känts nästan som en lillasyster för mig och jag kommer sakna henne. Tur att man kan åka förbi ridskolan och hälsa på henne ibland för att se hur det går för dem!

   Igår när jag och mamma hade bänkat oss framför TV:n för att se på Let´s Dance (underbart eftersom vi hade huset för oss själva och det är inte ofta det händer) så händer det som inte får hända. Allt blir svart. Tro nu inte att det var pga att jag svimmade eller så för riktigt så dramatiskt var det inte. Nejnej. Men strömmen gick/försvann/tog slut(?)/tog semester. Jäkla regn och blåst.

   Blev alltså inte så mycket tv-tittande igår kväll utan gick och la mig tidigt istället. Vilket iofs. var skönt men jag hade nog hellre sett klart på programmet. Missade ju Brandeby i action. Typiskt..;)

   Nu ska jag föröka ta tag i projektet att städa mitt rum och badrummet här uppe. Om ett tag. Ska bara hitta viljan och styrkan först. Just nu går jag på sparlåga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback