Pizzabagare in action

Jag och Jonna håller just nu på att tillaga pizza. eller ja inte just nu för vi väntar på att degen ska jäsa klart men snart är vi på gång igen. Blir till att laga kvällsmaten redan nu vid två (eftersom jag lovade mamma det igår) eftersom jag inte är hemma förens ca halv sju ikväll. Fast det är ju skönt, bara att köra in pizzorna i ugnen när man kommer hem och sedan är de klara på fem minuter eller något. Väl förbered snabbmat...:)

   Ska iväg och sitta barnvakt om ett par timmar. Ska bli kul eftersom jag inte har träffat barnen på länge och jag har saknat dem. Lite knasiga kan de vara ibland men helt underbara ändå!
   Annars har jag haft ridlektion idag för L. Blir stolt som en tupp varje gång jag har det eftersom hon bara blir duktigare och duktigare. Pingu sköter sig riktigt hyfsat han med men jag är rädd för att han snart hittar på något bus nu när L kan såpass mycket. Han är en änglahäst min lilla prins men ibland hamnar glorian på sne och hornen sticker fram...

   Nepp nu ska jag baka en "hurtbullelimpa". Känner mig effektiv idag och då ska man passa på att baka nyttigt och hälsosamt bröd. Eller något liknande. Borde gå promenad också men det gör jag när jag hämtar K och J på dagis. Meningsfull dag..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback