prat

Hemma igen från barnvaktsjobbet och allt har gått bra, både jag och barnen överlevde..;) Gött att tjäna pengar på att inte direkt göra något mer än att se på TV, läsa en bok och leka lite med barnen.
   Pizzan som lagades förut förövrigt blev väldigt god och mycket mättande. Trodde allt skulle gå åt men mer än hälften är kvar så det blir att äta pizza några dagar nu. Kan ju vara gott ett tag men risken finns att man tröttnar. Tur att lillebror äter som två hästar och ibland tre...

   Onyttig kost blir det till kommisarie Lynley som går på ettan ikväll klockan nio (jag vet pizzan är inte heller särskilt nyttig men i alla fall bättre än den man köper på pizzerior) så man kan väl lugnt säga att mitt nya, nyttiga år går som det brukar. Inte bra alltså. Menmen inget jag orkar göra något åt. Får väl se till att inte äta onyttigt mer än 1-2 gånger/vecka och motionera mycket. Kompenserar i alla fall litegrann. I vilket fall som helst så ska jag klockan nio sitta med en djup tallrik fylld med glass, varma hallon och chokladsås i mitt knä och följa Lynley och Havers mystiska brottsutredningar. Jag är en sucker för brittiska tv-serier.

   Jag tycker om lite halvmystiska filmer och ni som har sett Amelie från Monmartre vet att det är en film som är lite annorlunda. Köpte En lånvarig förlovning häromdagen som är av samma regissör och med samma skådespelerska (Audrey Tatou, eller hur det nu kan stavas) och den är precis lika mystisk. Ska kolla på den igen snart för när Frida och jag såg på den så var vi halvdöda båda två så vi fattade inte riktigt allting av filmen. Men bra var den i alla fall. Rekommenderas varmt.

  Om några dagar(eller en vecka) kommer mitt och mammas paket med massa schratchbook-saker. Då ska det bli pyssla av!

   Fred och god växt.


Kommentarer
Postat av: Kalle

Ah typiskt härligt helgmys! Pizza är gott ibland men sen är man så mätt så man inte vill se det mer haha. Och Lynley är bra grejer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback