Så det kan vara

Har idag tagit en dust med Ofelia. Blev kanske 45 minuter för sedan orkade varken jag eller hästen mera.  Krävde ganska mycket av henne och då surade hon ihop. Dock inte så farligt men hon låtsades som om hon inte förstod vad jag menade. Men öppna, sluta, skänkelvikningar och fram-och bakdelsvändningar vet både jag och hon att hon egentligen kan. Men det sitter långt inne.
    I galoppen blev det en del bocknnigar och backutsparkar eftersom jag krävde att hon skulle jobba även i den gångarten. Förvänd galopp var bara onödigt tyckte Ofelia och sparkade backut. Att peta till henne med spöt för att få lite mer bjudning var inte heller populärt utan då bockar man lite i ren protest. Tur att Pingu lärde upp mig väl genom att bocka och dumma sig när jag fick honom för sisådär 13 år sedan. Numera ska det mycket till innan en häst får mig ur sadeln genom att bocka (och nu är jag inte livrädd när de gör det längre...:).
  
   Aja tillslut gick hon riktigt skapligt och då slutade vi. Man ska ju lägga av när det går som bäst.:)

Nu ska jag inviga mitt och mammas create-a-card kit som vi beställde. Ska bli kul och det var nog värt pengarna. Hoppas jag i alla fall. Annars stämmer jag dem. Hahaha.


Kommentarer
Postat av: Sofia

ja, det är det roligaste tycker jag, när man själv får utbilda och utveckla hästen, och sedan se resultatet (som förhoppningsvis är bra, hehe). Nja, från början hade jag inga tävlingsambitioner alls, men nu känner jag att jag skulle vilja pröva lite, bara för att se hur det går. men det gäller att våga anmäla sig också (a)
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback