Snöoväder

Japp nu är den här. Som jag har väntat. Väntat ända sedan jag kom hem från min långa utlandsvistelse. SNÖN är här! Synd bara att den inte kunde kommit under själva julen (då passar den riktigt bra vädergudar, bara så ni vet) utan nu när det är lagom att dansa ut den.
   Aja nu är det i alla fall ett snöoväder ute som mamma tvingade mig att köra i eftersom hon tycker det är så otäckt att köra när det är dåligt väder. Det är lagom, mammsen tvingar mig som har haft körkort i lite mer än ett år att köra när hon haft körkort i över 20 år själv.

   Såg igår på filmen Varannan vecka och den var riktigt bra faktiskt. Lagom mysig, komisk och lite allvarlig. Inte behöver man tänka så mycket heller vilket gör att det inte är någon fara om man är trött när man ser på den. Man fattar ändå...

   Sjunde februari (tror jag det var) så blir det hästtandvårdkurs för min del. Ska bli intressant, skulle även kunna tänka mig att gå en hovslagarkurs någon gång i framtiden. Vill dock inte bli hovslagare men det kan ju vara bra om man själv kan lära sig att verka hästarna samt slå på en tappsko om det skulle behövas. Måste göra allt för att hålla mig "hästsysselsatt" utan häst. Men imorgon ska jag rida Ofelia. Då jäklar ska vi jobba både hon och jag. Troligtvis kommer hon hata mig för resten av livet men hennes matte ville ha hjälp och gav mig lov att köra hårt med henne. Och det ska jag göra. Garananterat, man måste ju passa på när man får chansen!

   Nu blev jag sugen på varm choklad. Tänk om man skulle orka göra sig en kopp...:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vad skönt, när kom du hem? vad kul, vad har du för mål med nästa häst?

2007-01-12 @ 10:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback