Vintervärld

Just nu är det så vacket ute att det nästan gör ont. Snön ligger som ett vitt pudertäcke över marken och solen skiner. Himlen är blå med enstaka gråa snömoln (som bara gör det hela mer spännande) och det är riktigt, riktigt kallt. Underbart säger jag bara.
   Tog en promenad med "lillhunden" Nisse förut, Kotten fick vara hemma eftersom han började halta vid promenaden igår. Kan vara bra om han får vila upp sig lite. I alla fall så blev det cirka 50 minuters promenad över fälten, in i skogen, upp och förbi kyrkan, nerför kyrkbacken och vägen förbi Nordqvist hem. Bra med motion för både mig och Nisse som hade överskottsenergi för två. Inte jag alltså, bara den fyrbente... Trevligt var det men Kotten var jättesur när vi kom tillbaka. Varför får Nisse gå på promenad när jag bara får vara här hemma och slappa i huset, tycktes han säga.

   Nu blir det snart barnvaktsjobb igen. Ska dricka en kopp kaffe till först bara och sedan åka in till stan. Hinner med ännu en promenad innan det är dags att hämta barnen om jag är snabb...:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback