Jag ska gå och dränka mig

Yes tänkte jag när jag bestämt mig för att läsa i Örebro. Blev ännu mer övertygad när jag var på Öppet Hus-dagen idag och knallade runt på Campus-området. Riktigt trevligt (dessutom sken solen och gjorde det hela ännu trevligare) och fräscha lokaler. Lagom stort och jag kunde faktiskt köra bil genom staden utan att få panik även om det var gandka mycket bilar ute på vift (det var dock värre i Askersund och där anföll de utan att man kunde förbereda sig...). Kommer hem och får fram att min valda utbildning håller till i Kopparberg. Tillhör Örebro universitet men är belägen i Kopparberg.
   Inget fel på Kopparberg kanske (inte för att jag har varit där) men jag tycker inte om tanken på att flytta till en håla lika stor som Vadstena för att utbilda mig. I två års tid. Det ligger flera mil utanför Örebro, och jag som just lärt mig att tycka om staden.

Så frågan är vad fan jag ska göra nu!?

   Jag ska gå och dränka mig. Eller åtminstone gå promenad och tycka synd om mig själv. kanske tar en sväng till hästarna, de kan alltid göra så att allting känns bättre.

men löser sig gör det ju inte ändå. vad göra i höst? vad göra resten av livet? vad göra överhuvudtaget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback