Me like me sometimes

Idag har jag varit lite sådär halvduktig. Varit ute och promenerat/joggat en och en halv timme så att svetten lackade medan musiken från mp3:n hjälpte mig framåt i alla otäcka uppförsbackar. Kändes skönt att komma ut och få av sig lite energi och samtidigt tänka. Lättar trycket i huvudet på något sätt.

   Fick värsta chocken igår när jag hoppade in i en mataffär i Vadstena (nej här nämns inte vilken..;) för att köpa något ätbart till rasten på jobbet. Var helt skärrad efteråt och kände mig ganska konstig. Som sagt en riktig chock, det är lustigt hur allt kan kännas mystiskt bara för att man inte är beredd. Haha. Det var dock en ganska trevlig chock om jag får säga det själv.;)

Ikväll blir det jobb om det inte börjar regna, då tror jag att jag får ledigt. Det behövs inte lika mycket personal på nostalgikvällarna om det regnar. Då ratar många de trevliga artisterna och det goda fikat (speciellt våfflorna även om de är snordyra) till förmån för tv:n och soffan i hemmen. Jag förstår dem.

Det värsta är att just nu hoppas jag på att det ska börja regna, jag har ingen större lust att jobba idag och det skulle vara skönt att vara ledig. Annars jobbar jag sex dagar i rad och även om det inte rör sig om en hel dag idag så jobbar jag ju. Hmm. Fast jag behöver alla pengar jag kan få så jag antar att det bara är att bita ihop och kämpa på. Jag trivs dock på jobbet och det är lätt att gå runt med ett leende som gör fikagästerna nöjda. Positiva-Sarah, det är jag det.

Nu vill jag ha hem min Greger, saknar honom massor och jag behöver honom. Min lilla gullegris.<3 (
http://silvergreger.blogg.se

Fred och god växt. Punkt slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback