Om lördagens bravader och hundarnas vårdopp

I lördags var jag barnvakt åt mina kusinbarn och min lillasyster Jonna följde med. Det var full rulle på den kvällen kan jag lova...
   Efter maten som bestod av lasange och morotsstavar så gav vi oss ut i trädgården för att spela fotboll. Jag och Axel mot Jonna och Lydia. Otroligt nog så vann jag och Axel även om jag har nollkoll på bollen och världens taskigaste kondis. Och jag bidrog med flertalet mål! Haha, min bollkänsla kanske har börjat växa..
   Bilderna som är nedan är segerfoton. Jonna o Lydias kan ni ju dock räkna bort eftersom de förlorade.. hehe. Däremot är Axel och mitt äkta vara.

Hundarna togs ut på vårpromenad i skogen och Kalle passade på att ta sig ett dopp i Skeppstasjön. Lagom trevligt men han njöt av det i alla fall och det är väl huvudsaken. Han älskar att simma till skillnad från Nisse som bara vågade blaska lite i vattnet. Fegisen!

Nej nu blir det till att plugga matte... Usch men inlämningsuppgiften ska vara inne idag så jag lär väl få sitta till 23.59 inatt och fylla i uppgifterna (som naturligtvis kommer vara fel). Tur för mig att det inte blev något barnvaktsjobb idag eftersom de var sjuka i familjen. 

Nattningen av hästarna är också mitt ansvar ikväll. Helt appropå ingenting... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback