Helt sjukt stressig dag

Det började lugnt, arbetspasset startade med en tripp till Östenssons för att inhandla kruksallad för att dekorera våra vackra och goda smörgåsar med (så besöker ni mitt jobb, snälla ta smörgåsar så slipper jag stressa fram mat..;). och så var det ganska lugnt fram till ett halv två.
   Jag hann med att städa tre av rummen samt toaletterna och badrummen i korridoren för hotellet innan ruschen kom. Och med rusch menar jag rusch. ALLA skulle ha mat och varken jag eller Anna (det var bara vi två eftersom Maria var tvungen att sluta  itid för att hinna fira sin farmors 80 års dag) visste riktigt hur allt skulle tillagas eller vart alla ingridienserna befann sig. Menmen det gick ändå fast det var jäkligt jobbigt ett tag och hela jobbet stod mig upp i halsen.
   Jag började jobba tio och inte förens klockan halv sex kunde vi sätta oss ner och pusta samt käka lite mat. Helt otroligt att man fungerar relativt bra ändå även om jag bara hade ätit frukost innan målet vid halv sex. Frukost intog jag då vid åtta halv nio så min kropp klarar sig ganska länge utan näring..;)

   Jag kan bara säga att jag är glad över att bara stå och sälja våfflor på Nostalgikvällen på onsdag. Visst, det blir säkert massor av beställningar men det är bara en och samma sak och man har inte olika priser på våfflorna. Ska bar leta fram miniräknaren för den kommer vara min vän heeela kvällen..:P

Nu blir det pirater på vita duken, jag hoppas jag inte somnar bara..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback