Hemma återigen

Underbar vecka med sol, klarblå himmel och lata dagar. Underbart att få vila upp sig och underbart att få komma hem, som det ska vara. :)
   Första kvällen gick det väl så där kan jag säga. Vi anlände till Lagos efter en flygtur på 4,5 timme och en tågtur på 1,45 timme och vi var hungriga, trötta och aningens förvirrade. Mer förvirrade blev vi när vi gick ner på stan för att få oss något att äta. Vi var ganska tidiga och restaurangerna hade inte öppnat än så vi gick runt på stan och letade efter en restaurang som hette Casa Rosa som tydligen skulle vara något speciellt, vi fick den rekommenderad. Vi hittade Casa Rosa men den hade inte heller öppnat så då gick vi ett varv till på stan. Och kunde inte för fem öre hitta tillbaka till den. Tillslut satte vi oss ner på en annan restaurang som också serverade god mat men lite besvikna var vi trots allt.
  
    När vi skulle hem till vårt guesthouse igen gick det åt helvete. Rent ut sagt, ursäkta språket. Vi kunde verkligen inte hitta hem! Staden var som en jäkla labyrint, vi vandrade runt på alla gator i hela staden tyckte vi och blev bara mer och mer uppgivna. Vi var visserligen mätta men fortfarande trötta och att vandra runt i en främmande stad hela natten hade vi verkligen inte lust med. Inte heller försöka ringa Angela, som hade hand om guesthouset eftersom 1) ganska pinsamt att erkänna att man inte hittar tillbaka till ett ställe bara för att man blev skjutsad dit, vad då inte uppmärksam på vägen bara för man inte kör samt 2) hon kunde bara prata franska.

    Varken jag eller Elin kan säga något annat än merci på franska. Hon kunde visserligen spanska men med mer portugisisk version och min spanska är verkligen rostig, ungefär lika rostig som min bil och det vill inte säga lite.

  
Så vi vandrade runt lite till och efter sisådär två timmars promenerande såg vi en ljusglimt. I form av några lägenhetshus som vi tyckte oss känna igen. Och vad lyckliga vi blev när det visade sig vara där vi bodde!
   Tur att vi inte gav upp och la oss för att sova i ett gathörn som vi nästan gjorde.

Resten av veckan var underbart slapp och även alltid lika hyperstressade-jag kunde slappna av och njuta. Kändes att det behövdes och nu är jag tillbaka med nya krafter. Jag känner att jag kommer orka ta tag i saker och ting nu vilket jag inte kände veckan innan jag åkte. Tänk vad lite vila kan göra.:)

Så ska ni åka till Portugal så kan jag varmt rekommendera Lagos, bara ni kan läsa karot bättre än mig och Elin. Visserligen kom vi fram till att vi måste fått bristande kartläsarundervisning i högstadiet (vi gick i samma klass då). Så vi får söka upp vår gamla gympalärare och ta ett allvarligt snack med honom. ;)

Kommentarer
Postat av: Aida

shit, långt inlägg! haha

Postat av: Sarah

Aida: Haha, jag vet. ;) Dubbelt upp till och med! Ska det vara ska det vara ordentligt är mitt motto..:P

2007-11-14 @ 13:38:30
URL: http://cancan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback