Jag drar iväg

Det blir en impulsresa från den 3-10 november. Jag och en kompis åker till Portugal. Man måste liksom passa på när man får tur och retur plus alla tillägg (nu måste man betala om man vill ha med sig en resväska...) under 2000 kronor. Visserligen får vi ordna boende själv men det ska nog inte vara några problem. eftersom vi delar så blir det typ 400 kronor var för den veckan och det känns överkomligt.
   Det värsta för min del blir väl att klara mig utan Greger (
http://silvergreger.blogg.se) men å andra sidan kan det vara skönt att vara ifrån stallet också på ett sätt. Fast jag lär väl ha abstinensbesvär redan andra dagen om jag känner mig själv rätt.

   En tidig födelsedagspresent till mig själv.

   Blir alldeles för mycket utgifter nu egentligen med tanke på att jag åker på att betala över 3000 till mitt försäkringsbolag (varför ska det vara så jäkla dyrt att ha en bil?) nu i slutet av månaden. Fast jag har varit duktigt och sparat undan nästan all min lön från sommaren så jag har så det räcker egentligen. Men jag blir lite som Joakim von Anka, ju mer pengar jag har desto snålare blir jag.

  Igår under en snabbpromenad i skogen höll jag på att bli attackerad av en ilsken hund. Yesyes. Jag är inte ett dugg rädd för hundar egentligen, naturligtvis har jag respekt för dem men det ska man ha för ALLA djur, men när en stor jäkla hund, size XXL börjar morra, skälla, resa ragg och slita i kopplet för att hugga mig DÅ blir jag skraj.
   Mannen som gick med hunden drogs omkull när jag kommit förbi och det enda han sa var "Så där ska du inte hålla på, jäkla hund" innan han småmuttrande gick därifrån. Jag var tacksam över att jag inte hade med mig Kalle och Nisse kan jag säga. Själv skulle jag ju kunnat hoppa upp i närmaste gran om hunden kommit lös men att rädda mina fyrbenta darlingar hade varit svårare. Och även om de är stora så skulle de inte haft en chans mot den andra biffen.

                                           
Mina hundar är inte så farliga som de ser ut. Däremot är de snyggare i verkligheten än på kort. Faktiskt.;)


2,5 h övertid på jobbet igår ledde till en orolig mamma som skulle åka ut och leta efter sin snart 20-åriga dotter. Stackars mammsen, men du vet ju att jag klarar mig.:) 

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vad avundsjuk jag blir! Vill också slippa Sverige ett tag.. Japp, vi var i Algarve, Albufeira närmare bestämt. Egentligen så bodde vi i Spanien, men då och då gjorde vi en dagstripp till Portugal eftersom det låg så nära. Då besökte vi Algarve, närmare bestämt Albufeira och Monte Gordo. Albufeira var alldeles underbart, behaglig temperatur (vet ej om det är det fortfarande, har inte koll på temperaturen där i hösttider), vacker strand och lagom mycket turister. Monte Gordo är känt för sin strand så det var den vi besökte, men jag tycker att det var lite för mycket folk där, men det kan vara värt att ta sig en titt på!

Postat av: Myra

Haha, så sköna bilder på hundarna. :D
Schäfer är en oslagbar ras. Har hunnit med hela 5 'vanligt tecknade', två vita och en korsning, och jag ångrar inte en sekund att jag valt schäfer. I just love 'em. :)
Hoppas ni får en urkul resa!

2007-10-21 @ 19:55:22
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Sarah

Sofia:
Tackar för tipsen..:) Måste erkänna att jag faktiskt inte riktigt har koll på VART i Portugal vi ska bege oss, det är min kompis som ordnar med det mesta...haha. Tror att temperaturen skulle ligga på runt 20-25 grader nu, så hoppas på lite sol iaf.

Myra:
Javisst är de söta^^.
"Fyrbent kamrat - schäfer såklart" ;)Håller med om att de är oslagbara, det blir nog fler av dem i framtiden, de är så bra att ha att göra med.

Tack!

2007-10-22 @ 17:59:44
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Sofia

hahah, ja det är samma för mig, har egentligen inget emot dem så länge de inte skriker eller frågar 10 frågor/minut :P Ha det så kul i Portugal! Har ni bestämt resemål?

2007-10-24 @ 09:38:41
URL: http://soffipoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback