Lite för mycket att göra är bara kul

Ända sen jag var liten har jag haft alldeles för mycket energi för mitt eget (och mina stackars föräldrars) bästa. Inte avstannar den energin med åren heller.
    Jag behöver inte mycket sömn för att klara mig, kan gå och lägga mig sent och gå upp tidigt utan att det bekommer mig det minsta. Möjligtvis att jag blir sådär supertrött ett par timmar efter lunch men om jag då hittar på något vettigt och energikrävande alternativt sluter ögonen i fem minuter så är jag fit for fight igen.

Det är helt sjukt. Helt ärligt så blir jag trött på mig själv ibland. Jag orkar och vill ha så mycket mer att göra än alla andra. I morgon ska jag besiktiga (och döma ut antar jag) min bil. Tog den tidigaste tiden som fanns bara för att jag tycker om att komma upp tidigt på morgonen. Tyvärr hade någon snott 7.10 tiden så jag får vänta ända till 8.30. Fast då hinner jag ju gå en morgonpromenad innan vilket är bra eftersom jag ska jobba på eftermiddagen.

Dessutom har jag tagit på mig ytterligare ett jobb som ska vara klart till nästa vecka. Städa är väl inget jag tycker varken illa eller bra om och när man får pengar för det så blir det mycket lättare. Önskar bara att dygnet hade 40 timmar istället för 24 och veckorna utökades med tre-fyra dagar.

Då skulle jag nog hinna med både mitt liv och mig själv.

Nej nu ska jag gå ut och räfsa löv, hoppa studsmatta eller springa lite med hundarna. Jag har ju tröts allt bara varit ute och ridit 1,5 h idag och varit på gymmet och pumpat muskler.

Kommentarer
Postat av: Hanna

det skulle va skönt att kunna få lite av den energin. Som bekant tar jag gärna sovmorgon alla dagar. Mer än tio minuter..

2008-04-23 @ 09:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback