Is this a joke?

På jobbet idag började jag klockan elva. Ungefär kvart över elva kliver det in fyra storväxta karlar med buskigt skägg och arbetskläder.

- Tre Mariestad (på stapplande svenska).
- Tyvärr så får vi inte servera alkohol före klockan tolv (ursäktande leende).
- Jag kan inte svenska bra....
- Eh.. english?
ja så förklarade jag på engelska att vi inte får servera alkohol innan klockan tolv. resten gick också på engelska men jag är oduglig på att skriva på engelska.

- Är du allvarlig?
- Ja, jag är ledsen. Ni får gärna komma tillbaka om 45 minuter.
- Du skämtar inte?
- Nej det är förbjudet. Tyvärr.

Alla skrattar och går mot dörren. Precis innan de går ut vänder sig en av dom till mig:

- Vi är inte i Polen nu va? (skratt)
- Nä, inte precis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback