så är det

Det tar på krafterna att flytta. Dessutom blir jag så himla galen på att jag inte själv flyttar. Jag vill plocka in mina saker i mina köksskåp och kånka upp mina kartonger uppför alla femtielva trappor i ett hyreshus utan hiss.

Jag vill bo i flyttkartonger en vecka (okej med min effektivitet som är av ganska hög grad när jag väl sätter igång så är jag nog färdig tidigare) och klaga på att jag aldrig kommer i ordning.

Och jag vill bjuda in mina kompisar på inflyttningsfest och svära tyst över den person som spiller rödvin på min nya matta i hallen och de andra som landar i soffan och drar med sig en lampa så den ramlar i golvet på samma gång.

Och jag vill köra singstar och guitar-hero hela kvällen tills alla drar vidare ut i natten och står och fryser utanför någon nattklubb innan man kommer längst fram i kön och slutligen märks med en stämpel på handleden och drar vidare till baren för att köpa sig en cider (eftersom drinkarna är alldeles för dyra).

Och jag vill leva på nudlar, knäckebröd, mörötter och majs på burk eftersom jag är en fattig (blivande?) student.

"Det är nudlar och lånade pengar..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback