Galet kallt

Vintern och kylan kom väldigt plötsligt... Minusgrader, stormaktiga vindar (ja man kan nog inte kalla det storm även om det känns som så), snorhalt på vägarna och snögråmolnig himmel. Ja molnigt har det varit mest hela tiden tycker jag, men idag är det snömoln som pryder himlavalvet.

   Kom hem från stallet för en stund sedan så nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och tina upp mig. Hästmänniskor är av den envisa sorten, har man bestämt sig för att man ska rida så gör man det. Trots skitväder och tönt-hästar (som hellre hade stått i lä i hagen och mumsat på en hög med hö).

   Lite som Pippi Långstrump när hon hade bestämt sig för att vattna blommorna. Fast det ösregnade.


Kommentarer
Postat av: Myra

Man behöver lite envishet för att klara sig bra här i livet. Vissa av oss *ser oskyldig ut* har dock fått lite för mycket av den varan. Vilket inte alltid är till fördel... ;)

Hur går det med stegen? Här går det dåååligt då jag tillbringar större delen i soffan, och snorar mig igenom dagarna... Blääää!

Postat av: Sarah

Myra: Jodå stegen går det bra med. Saken är den att jag inte har räknat dem så väl. Kunde inte nollställa mätaren men tänkte att jag drar av de stegen jag redan gått (kruxet var att jag inte skrev ner hur många steg det var innan) när dagen är slut. men jag har traskat en del, fast inte så mkt som jag borde. haha.

Krya på dig! När man är sjuk gör det inget att stegen blir lidande. :)

2008-01-04 @ 19:30:55
URL: http://cancan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback