Segdag

Idag har det verkligen inte blivit något vettigt gjort. Igår hade vi stallfest, antar att man kan säga att vi firade att vi ännu ett år klarat av skurningen av stallet. Kom hem därifrån täckt av smuts och fågelskit men det var det värt. Gregers box är nu så ren att han inte kommer känna igen sig till hösten.
   I alla fall så blev det ganska sent och när jag väl kom i säng var klockan ganska mycket och jag somnade som en stock. Trött mest hela tiden nuförtiden, mamma påstår att jag samlat på mig ytterligare ett vuxenpoäng eftersom jag inte far runt och är pigg som en duracellkanin längre. Jag påstår att jag fallerat totalt istället (fast det kanske man gör när man blir vuxen?).

   Vaknade först vid åtta men bestämde mig för att somna om igen. Gick upp vid tio, åt frukost och städade sen litegrann. Skrev texten om hästtandvård färdigt och latade mig framför en film. Åkte ut till Greger och Pingu och nu sitter jag här. Har precis druckit en kopp kaffe, småbråkat med lillebror (som ockuperat nätverket för tillfället och därför tror att han bestämmer vem som ska få tillgång till det). Ska snart ta mig i kragen och åka och träna. Tråkväder i form av regn ute så det känns som en gymdag faktiskt. Försöker bara dra ut på det till lite senare så att folket försvinner. Svettas på trappmaskinen gör jag helst ensam för det är ingen vacker syn. Har dessutom inte tränat på över en vecka (fy på mig) så det blir nog ganska jobbigt. Gött mos liksom.

   Nä nu får det vara nog, ska slå mig själv lite så att jag får arslet ur vagnen och pallrar mig in till stan. Dags att röra på fläsket vilket det varit dåligt med på sista tiden. Nya tag, nya tag.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: jannike

Klart jag kommer ihåg dig! Hur hitta du till min blogg? :-) Du måste hälsa alla från mig, har du hästarna hos siv o alle som vanligt? Hur gammal är du nu igen, vad gör du om dagarna? Haha tusen frågor, hihi... Adda mig på msn om du vill...



Kram jannike


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback