Sol ute, sol inne osv.

I morse vaknade jag vid sju, jag trodde klockan var minst tio. När jag väl kom på att jag faktiskt var ledig suckade jag förnöjt och drog täcket över huvudet igen och somnade om bara för att vakna en timme senare och återupprepa proceduren. Jag har nämligen kommit på att det är ganska skönt att sova även om smällen kommer senare. Ja, när jag tycker att halva dagen gått och allt är förstört för att jag legat kvar i sängen ända till klockan tio...

Har ändå haft en ganska bra dag enligt eget tycke. En timmes promenad, en halvtimmes kel med hästen ute i hagen och läsning av bra böcker. Nu på kvällen åkte jag, Jonna och Kalle in till Vadstena och tog oss varsin glass. Eller jag och Jonna i alla fall fast Kalle fick slicka rent bägarna sen. Tog en promenad där också och njöt av sommarkvällen.

Sådana här halveffektiva dagar är sköna ibland när man är ledig. Även om de ger mersmak och man önskar att man hade råd att ta två veckors (eller åtminstone en) semster såhär på sommaren. Jag längtar till tiden som kanske kommer någon gång, då man har några veckors betald semster. Fast det ter sig väldigt, väldigt avlägset just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback