Furustugor och murkna verandor

Trots att stugan var aningens mindre än vad den såg ut att vara på bilderna och att verandan var vinglig, murken och halvfarlig så har de här fyra dagarna varit helt underbara! Vädret har inte varit det bästa men det har inte bekommit mig ett dugg. Jo kanske när det bildades en pöl av regnvatten på min tallrik när vi åt på en uteservering inne i Västervik. Fast jag hade redan hunnit äta upp det mesta av maten så jag överlevde.

   På torsdagen tog vid det bara lugnt, slappade i stugan, åt och drack gott och pratade pratade pratade halva natten. Sen stupade vi i säng av trötthet. På morgonen blev det kalasfrukost med rostat bröd (stekpannor fungerar alldles utmärkt när man inte har någon brödrost) och sen drog vi en shoppingrunda på stan. Tillbaka till campingen för tillfixning och förfest sen tog vi en taxi tillbaka till stan och drog ett varv på krogarna/nattklubbarna. Trevligt folk, mycket dans och ett hamburgemål på Åmans gatukök gjorde att kvällen blev mycket lyckad.

Lördagen blev av förklarliga själ relativ lugn och vi gjorde bara ett besök på Lager157 som låg en bit bort från campingen. På kvällen togs det några öl till (minus jag då som var den enda personen med körkort och tillika den som var tvungen att agera chaufför på söndagsmorgonen) och så gick vi en promenad och satte oss på några klippor vid havet. Solnedgång, vindstilla och minimalt med mygg och då kände vi att såhär skulle livet vara lite oftare.

Nästa år drar vi igen, det har vi redan bestämt. Fast då blir det en lyxigare stuga och flera nätter. Som det var nu tog semstern slut alldeles för fort. Fast kul har vi haft det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback