Lägger ut en hint här

Glad midsommar gott folk!

Själv har jag ägnat dagen åt att jobba, vilket har gått bra även om både jag och Jonna väldigt gärna ville stänga igen redan efter frukosten för att åka hem och göra absolut ingenting. Mer folk än väntat men vi fick (och kunde) ändå stänga en timme tidigare eftersom folket droppade av allt eftersom.

Har också gått runt och tänkt på mitt bilbekymmer. Torsdag nästa vecka ska jag och fyra andra åka till Västervik där vi hyrt en stuga. Vi hoppas på sol och fint väder men blir inte ledsna om det öser ner regn hela tiden heller, bara vi får våra fyra semesterdagar där. Problemet är att det bara är jag som har körkort och bara jag som har bil. Än så länge. Det blir nämligen körförbud på den den 26 juni, alltså samma dag som vi ska åka.

Har nu besiktigat den tre gånger och min käre far har gjort allt som stått i hans makt för att fixa den. Den vill bara inte. Släpper ut för höga halter av både det ena och det andra (jag antar att jag är den som bidrar mest till förgiftningen av vår omgivning när jag drar runt med "vita faran") och jag vete fan rent ut sagt hur man ska få ordning på det problemet.

Vi får helt enkelt gå till Västervik. Eller så får jag köpa en ny bil. Försöka låna någons är ju också ett alternativ. Problemet är att den inte får vara för ny och fin eftersom jag då inte kommer våga lämna den ur sikte överhuvudtaget. Kör ordentligt gör jag.

Skänk en bil till mig i fyra dagar nästa vecka och du gör mig till den lyckligaste människan i världen. *blinkblink*

Kommentarer
Postat av: Carina

Blå Jetta??

Farfar Sven är väl inte omöjlig.

Tyvärr så är Hanna o jag på High Chaparall nästa helg. Men å andra sidan kan man ju bara åka 2 pers i min bil. Men du kanske kan låna Hannas??? Hon kan ju ta min till jobbet på torsdagen. Kolla med Hanna.

Ha en skön midsommar!!

Kram från Galningarna i Stenstorp!!

2008-06-20 @ 20:33:48
Postat av: Hanna

ja, jag har ju en bil som inte används i helgen...

2008-06-22 @ 20:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback