Framtidsdrömmar

Jag vill på något magiskt sätt vinna/ärva/tjäna ihop (inom en kort och snabb framtid) massor av pengar. Alternativet är förstås att snärja en rik man men det kan ju vara svårt.

Jag vill använda pengarna till att köpa en riktig drömgård med stora möjligheter. Det ska vara mycket och bra betesmark till med kuperad terräng, träd och stora stenar. Det ska finnas stora skogar i närheten med milslånga skogsstigar som man kan rida vilse på.

Huset ska vara gammalt med många vinklar och vrår. Gärna lite dragigt och med ett knarrande gammalt trägolv. Det ska finnas spår av tidigare ägare (jag syftar inte på möss, spindlar och inte heller efter folk som lämnat efter sig knivhugg i skåpsdörrar) såsom målningar under tapeter och blyertstreck som visar hur mycket Lovisa växte under sitt liv från det att hon föddes den 17 april 1913.

Naturligtvis ska även stallet vara gammalt (men eftersom jag har pengar i mina drömmar så renoverar jag invändigt så att allt blir funktionellt och dugligt) och ha höloft med gamla svalbon högt uppe under taknocken.

Helst ska hela stället ligga avsides, bortom all ära och redlighet så man slipper grannar in på knuten. Man kan lättare andas då.

Naturligtvis ska det också finnas en sjö alternativt havet bara en bit därifrån.

Jaja, det är tur att drömmar är gratis. Jag lovar att inte försöka fixa 
Snabba cash på det här viset i alla fall. Fast jag rekommenderar alla att läsa boken.  

Kommentarer
Postat av: Fija!

Vilken härlig dröm det låter som. Det är bara att börja spara pengar Sarah :D

2008-03-26 @ 10:16:33
Postat av: Hanna

Det är precis så ett hus ska vara. En riktig drömkåk.... Verkligen tur att drömmar är gratis.

2008-03-26 @ 20:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback