Drar snabbare än sin egen skugga

Jag blir lite imponerad av mig själv ibland faktiskt. Klockan 13.57 ringde chefen och bad mig komma och jobba. Visst tänkte jag och frågade hur dags jag skulle börja (dagen efter antog jag men tyckte det var konstigt att hon inte bara smsade via vikariebanken som vanligt).

"Så snart som möjligt tack. Det är bara en personal på Grottan."

Jahaaa. Där stod jag med turban i håret, handduk runt kroppen och strumpor på fötterna typ. Osminkad samtidigt som jag höll på att städa undan lite här hemma (jag gillar att göra flera saker samtidigt som inte hör ihop).

Klockan 14.12 var jag på jobbet. Det ni. Okej, jag har väldigt nära dit men ändå. Det tyckte jag att jag gjorde bra och nu har jag jobb hela veckan så jag kunde inte vara gladare.

Eller jo, men det är jag ändå förresten. Just för tillfället i alla fall för ikväll blir det film och förtjänat slappande. Det gillar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback