Happy easter

Gick bra på jobbet idag. Riktigt smörgåsväder och i (riktig) matväg gick det bara åt pajer, varma toast och sallader vilket är busenkelt att slänga ihop på nolltid. Räkmackor har jag gjort ett x-antal eftersom de tog slut så fort de kommit ut i kyldisken och likaså köttbullemackor.

Men får man höra att räkmackorna var otroligt goda (och stora..) så uppväger det liksom alla ägg man måste skala och all majonäs som hamnar på alla andra ställen än just på mackan. Jag gillar att jobba när det är så pass mycket att göra så att man hela tiden arbetar under lite stress och har något för händer men emmellanåt har tid att ta en tur runt i serveringen och fråga om kunderna vill ha påtår och småprata lite lätt om allt mellan himmel och jord.

Människor är trevliga om man är trevlig mot dom. Dessutom väger nog solen och påskledigheten upp rätt rejält.. ;) Trevligast är nog alla motorcykelmänniskor som kommer till jobbet (och de är många). Antar att det har något med att all önskan efter att få komma ut på vägarna med hojjen igen äntligen infrias när solen tittar fram, det blåser milda brisar och det är barmark.

Ska strax bege mig hem till mamma och pappa (eller ja, de hämtar mig eftersom jag inte har någon bil, tänkte dock "låna" en av deras sen...) och äta påskmiddag. Underbart att slippa laga mat själv (tillsammans eller åt någon är mycket roligare) och trevligt att komma "hem". Pussa lite på hundarna och bara vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback