Jag orkar inte just nu men kanske snart

Jag orkar inte just nu. Ja, alltså jag ska åka upp till hästen men jag orkar inte, vill inte, känner inte för det. Kan bero på att jag har jobbat nio av tio dagar och att det här är den enda dagen som jag inte har något speciellt inplanerat som måste genomföras.

Ja förutom stallet då men det är ett sådant där vardagligt inslag som jag efter ett helt liv med de fyrbenta djuren inte längre reflekterar över. Orkar bara inte just nu. Sitta och slappa framför datorn och slösa bort dagen känns mer attraktivt för tillfället. Dricka lite mer kaffe kanske och göra ett försök att stänga av värmen på mina element vilket inte är det lättaste då en av vaktmästarna som fick igång värmen där i vintras när jag höll på att frysa ihjäl har tagit borta själva termostaten.

"Det är bättre elementet är på full effekt så att det inte blir kallt igen."

Pyttsan. Egentligen orkade han nog bara inte slutföra jobbet. Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag ringt VD:n för företaget som äger lägenheterna och sagt att värmen fortfarande inte var fixad. Jag hade då gjort en räd hemma hos mamma och pappa och fått låna ett sådant där fristående element av dom och gett den lillla värmefläkten jag så generöst fick till låns av vaktmästarna till mina grannar vars lägenhet också blivit utkyld. Fick ett samtal lite senare där jag fick höra att jag var tvungen att flytta på elementet (det jag lånat av mamma och pappa) för att det gjorde så att värmen inte gick upp på det fasta elementet. Eftersom det stod framför det fasta elementet, hade vaktmästaren som varit inne i lägenheten medan jag jobbade sagt.

Sagda element stod på motsatta sida av rummet och inte i närheten av det andra elementet. Jag är faktiskt inte helt tom innanför skallbenet.

Okej. Nu har jag skrivit till mig lite energi. 
Greger nu. Sarah NU! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback