"...och jag har nya fräknar.."

Japp nu är solen här och jag har njutit av den utomhus hela dagen tillsammans med barn fulla av bus och hemligheter. Med solen kommer mina fräknar, ett säkert sommartecken. Det och bonnabrännan som håller i sig tills hösten återigen bleker min hud till den vita nyans den har för det mesta. Alla kan ju inte bli bruna som pepparkakor...

Blev hembjuden på grillat hos mamma och pappa ikväll. Efter förhörande om att jag verkligen hade tid. Är på språng för det mesta och har ingen ro alls att göra ingenting egentligen. Vet inte varför det känns så även hemma i gamla hemmet så att säga men å andra sidan så var jag likadan när jag bodde där så känslan kanske bor kvar.. Jaja jag är rastlös men grillad mat och en älskad familj är aldrig fel. De bästa på jorden.

På tal om jord ska jag hämta lite sånt också där hemma. Har köpt blommor att plantera i min stora kruka jag fyndade på ÖB och den ska fyllas nu, alla mina grannar har så fint utanför sina därrar och jag börjar känna mig lite tattig som inte har det. En ampel ska nog fixas också men tyckte inte att de hade några fina i affären. Hittas någon annan stans.

För övrigt blir det mer mat en annan gång och det ser jag fram emot. Spännande, mer spännande än det där utan lök som jag fixade eftersom det inte fixades av mig så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback