Systemet en fredag

Om jag ska nämna något jag verkligen får ångest över varje gång jag besöker stället så är det Systembolaget. För det första, inköpen tenderar att bli rätt dyra. Eller ja, inte för att jag handlar hur mycket som helst men man får ju knappast valuta för pengarna. Faktiskt.

Dessutom känner jag alltid hur allas blickar följer mig där jag vandrar runt mellan hyllorna och kikar på olika vinsorter eller försöker bestämma mig för vilka cider jag ska köpa. Som om jag inte fick vara där liksom. Antar att jag inte ser ut att vara över 20 utan snarare 15 och att jag i vilket ögonblick som helst borde åka fast.

Att det sen är proppat med folk även om det är mitt på dagen och att en del beter sig galet tokigt gör ju inte det hela bättre. Jag avskyr bråk, tjaffs och obehagliga människor. Bara idag var det tre (!) poliser utanför butiken och inuti den för att reda ut bråk som uppståt och folk stod och skrek till varandra. Dessutom ett antal väktare som försökte lugna ner människorna i fråga. Antar att de ringde förstärkning för de inblandade personerna var oerhört obehagliga och skrek om mordhot, förargelseväckande beteende (såg dock ingen som urinerade offentligt eller visade kroppsdelar som man kan hålla för sig själv eller sin närmaste) och hets mot folkgrupp.

Mest idioti alltså men idioti är obehagligt det med.

Jaja. Har i alla fall fyllt på förrådet nu (om man nu kan kalla mitt kylskåp för det) och det räcker ett bra tag. Redo för helgens alla upptåg so bring it on.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Nämen så dant, lustigt att sånt aldrig inträffar när jag är där. Skulle tycka det vore rätt kul att det händer nått i stan för en gångs skull även om det bara vore ett bråk på bolaget ;)

Postat av: pappa B

Hej!

Fick svar från Myra på min fråga om hjälp att sprida min blogg -pappa B- runt ute i världen. Hon tyckte jag skulle be hennes bloggvänner om hjälp också då hon hade väldigt ont om tid idag. Jag, en lönnfet, ålderstigen fotograf med hela världen som arbetsplats fick en galen idé igår. Jag vill se hur långt ut i världen min blogg kan nå. Ingen behöver göra några långa inlägg, bara säga hallo.

Hoppas att du kan hjälpa mig och sända länken vidare till dina vänner utanför landets gränser. Min länk är;

kttp://www.ojohan.blogspot.com

Tack så väldigt mycket pappa B

2009-04-04 @ 12:37:34
URL: http://www.ojohan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback