Jag börjar vänja mig vid den akademiska kvarten

Jag känner att jag börjar komma in i pluggandet ordentligt nu. Visst, det är massor att göra, en hel del för mycket att hålla reda på och ett högt tempo men jag gillar det faktiskt. Jag är en sådan där nördig person som faktiskt tycker om att plugga in uttryck och begrepp, läsa tills ögonen går i kors om både det ena och det andra och skriva text efter text. Att det är akademiska texter som ska präntas ner är inte någon fara faktiskt. Jag älskar att skriva, formulera ord och meningar på olika nivåer och filura ihop texter som skulle kunna täcka åtta a4:a men måste begränsas till ett.

Det enda negativa är att det är en hel del som är oklart när det gäller vad texterna ska innehålla. Jaja, jag har skrivit klart min uppgift som ska vara inlämnad på onsdag och jag känner mig nöjd med den. Mer kan jag inte göra och jag får veta om den blir godkänd i slutet av kursen som avslutas med en (fyra timmars...) tenta i oktober. Fördelen är väl att den här loggen bara är uppgift 1 av 7 som ska in i portfolion så någonting måste ju bli godkänt. Annars är det ett stort misslyckande faktiskt.

Har för övrigt beställt resten av kurslitteraturen nu och det blev... inte billigt. Tur att jag får lön den här månaden också, jag som tänkt lägga undan och spara så mycket av pengarna som jag bara kan varje månad.

Nu ska jag nog läsa igenom ett styrdokument eller två. Kul det låter va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback