My Prins Charming

Tog en promenad bort till hästarna nu under kvällskvisten för att slänga ut lite hö till dom.

Frågan är om man kan dö av kärlek? Ropade på Greger och han for direkt upp med huvudet och svängde runt på en femöring. Galopperade (ja med alla fyra benen åt alla möjliga håll som vanligt när han har för hög fart) emot mig och gnäggade sådär lågt och mysigt när han kom fram. Mitt hjärta värker av kärlek till den hästen.

Många säger att man inte kan känna kärlek på samma sätt till ett djur som man gör till en människa men där anser jag att dom har fel. Villkorslös kärlek är vad jag upplever med honom.

Han är finast i världen och han finns alltid där. Med den vetskapen mår jag så mycket bättre, jag glömmer bara bort den tryggheten ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback