Att sakna någon

När man känner en viss doft så kan man drabbas av saknad. Saknaden efter något man någon gång haft eller efter något man aldrig varit i närheten av men som man gärna vill ha.

Ibland drabbas man av saknad om man tänker på något eller om du helt plötsligt får upp ett kort på en person som stått dig nära. Någon som kanske fortfarande lever eller kanske någon som ser ner på dig från himlens perspektiv istället för från jordens. Någon som funnits där när hjärnan kokat över av tankar och funderingar. Någon som på ett eller annat vis kunde få dina tårar att torka genom att bara finnas där eller genom att få dig att se det från den ljusa sidan och le istället.

Jag vet att min katt saknar mig ibland när jag inte är hemma. Om jag drar in doften från hennes gråa päls en sådan dag så känner jag att hon luktar häst. Det är då hon krupit ner i väskan med mina ridkläder som står i badrummet. Antar att det är häst jag luktar mest.

Annars sover hon under överkastet och på mitt täcke. Det luktar också mig och är varmt, mjukt och mysigt.

Jag saknar. Ibland mer och ibland mindre.

 foto: Micke

Kommentarer
Postat av: Kalle

mm känner igen det där och dofter är så starka. dom framkallar stunder, sekunder, minuter, timmar, allt. att gå förbi nån som hade samma doft. jag påminns ofta om sånt, som man kanske borde släppa. men är det inte ett tecken på att det man går tillbaka till var så starkt!?!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback