Fylleri är frivilligt vanvett.

Var ju bjuden på middag igår hemma hos Micke och Jessica och det var mycket trevligt. Potatisgratäng, kött och sallad och glass till efterätt och jag blev så mätt att magen stod i fyra hörn och jag säkerligen gick upp fem kilo under kvällen. Men så är det, lyxmat är ju lyxmat. 

Party stod på schemat, jag gick ut hårt och festade loss på cider och..kranvatten. Agerade med andra ord chaufför eftersom jag ville ta mig hem senare sen. 

Vi spelade kort och det urartade i en aggressiv (fast ganska mycket på skämt) diskussion om hur man kör kortspelet sjuan. Jag, Jessica, Micke och Pontus hävdade bestämt att i sjuan får man kolla på korten och Jim tyckte vi var dumma ihuvudet för så spelade man inte alls, korten skulle man ju plocka upp ett efter ett från en dold hög.

Tills han äntligen kom underfund med att det faktiskt var ett annat spel han pratade om. 

Efter ett par partier till, några omgångar Guitar Hero med Mickes CP-gitarr och en biltur senare var vi framme hos Rydiz där det var festfestfest. Jag insåg ganska snabbt att fulla människor är roligare om man själv inte är helt nykter men stannade kvar en stund eftersom jag träffade på Matilda som jag tyvärr inte ser alltför ofta. Träffade även på min gamla psykologilärare hör och häpna. Så kan det vara.

Tog bilen och åkte hem innan allt blev värre. Festfestfest kan jag köra på någon annan gång.

Dessutom mår jag ju alldeles utomordentligt idag vilket alltid är ett plus.



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback