Jag vill bli nöjd med mig själv

Jag har sen en tid tillbaka blivit relativt förslappad. Visst, jag har hästen och i och med den rör man ju på sig en hel del faktiskt, kanske mer än många andra i dagens samhälle. Saken är den att jag har mer energi i kroppen än vad som egentligen får plats så jag borde röra på mig hela tiden, ut och springa, gå, cykla eller något annat.

Jag orkar bara inte. Jag kan helt enkelt inte släpa mitt stora feta arsel från lägenheten och ut i motionsspåret. Jag vet inte varför och jag vill egentligen vara aktiv och en hurtbulle som flåsar fram på gångbanan. Istället sitter jag i soffan och mina ben bokstavligt talat spritter av överenergi men när jag kollar ut och ser mörkret och tänker på isen och skitvädret därute så tappar jag sugen direkt.

Så från att ha tränat på gym 3-4 gånger i veckan plus ridningen plus promenader så gör jag knappt något känns det som.

Detta blir det dock ändring på nu. Jag har nämligen fått ett frikort på simhallen för att jag jobbar på skola och det räcker i ett helt år. Dom som känner mig (ja jag menar främst dig Jonna   ;) ) vet att jag gärna vill spara på pengar och det gör jag ju nu. Så ikväll, snart alltså blir det simning och sen bastu.

Yes man. Jag vill trivas med mig själv och det kan bara hända om jag börjar träna igen. Så mycket har jag räknat ut.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hahahaha :

Hoppas du är inställd på fest

på lördag för jag är peppad som fan!

Skjutsen in är typ fixad.

Över 30 pers på festen.

Bara att lägga bärsen på kylning nu ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback