PS jag är inte bra på bildredigeringsprogram

Just det. Gick visst en treårig gymnasieutbildning som gav mig kunskaper i rörlig bild, textkommunikation, ljudmedier och mycket annat. Bland annat Photoshop.

Det har idag visat sig varit ren slöseri med tid.

Jag och 
Frida tänkte att vi skulle tillverka varsin fin namnskylt till våra ädla springare som saknar sådana. Sagt och gjort, knallade iväg till Frida efter jobbet och vi satte oss fulla av ideér framför PS. Här skulle det mer eller mindre gå på tio minuter tänkte vi samtidigt som raketer skulle skjutas av och tomteblossen skulle spraka eftersom vi skulle få de snyggaste namskyltarna i stallet.

Eller inte.

Redan efter två minuter svor vi och ringde ett par samtal som inte resluterade i något annat än att vi fick tag på en PS bok som Fridas bror hade på sitt rum. Som vi inte förstod något av eftersom det vi ville ha hjälp med tydligen var så enkelt att det inte ens togs upp i boken (ja vi inser själva hur tröga vi är ibland).

Vi hade tur dock. 

Micke var online på msn och eftersom han är en mästare på fotografering och en fena på PS så frågade vi om han kunde hjälpa oss. Det kunde han och vi försökte tappert men det slutade inte riktigt som vi tänkt oss.

Nu sitter nämligen han och gör våra namnskyltar på sin egen dator, fixar text och redigerar bilder medan vi sitter här och gör mest ingenting. Känns ju produktivt måste jag säga.

Micke, vi är evigt tacksamma. Det blir en öl eller så till tack nästa gång det blir party. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback